Mrożoną herbatę można przygotować samodzielnie

Mrożoną herbatę można przygotować samodzielnie. Będzie niskokaloryczna i zdrowa

Mrożona herbata to najlepszy sposób na orzeźwienie podczas upalnych dni. Przygotowana samodzielnie jest nie tylko smaczna, lecz także zdrowa i niskokaloryczna. Nie zawiera bowiem szkodliwych konserwantów oraz substancji słodzących. Jej przygotowanie wymaga trochę czasu, jest jednak bardzo proste.

Wraz nadejściem ciepłych dni wraca ochota na zimne napoje. Obecnie na fali mody na zdrowe odżywianie powraca tendencja do samodzielnego przygotowywania napojów, głównie kompotów, ponczów i mrożonej herbaty. Własnoręcznie przyrządzona mrożona herbata zapewnia uczucie orzeźwienia w upalny dzień, a jednocześnie nie będzie zawierać ‒ obecnych w gotowych napojach ‒ konserwantów oraz substancji słodzących. W zależności od użytych składników może także stanowić dobre źródło witamin i składników mineralnych. Pozwala ponadto delektować się smakiem prawdziwej herbaty, w gotowych napojach typu ice tea znajduje się bowiem tylko kilka procent ekstraktu z herbaty.

‒ Kiedy chcemy przygotować herbatę mrożoną, musimy pamiętać o tym, że inaczej się przygotowuje taki napój z mieszanki owocowej, ziołowej albo rooibosa, a inaczej przygotowuje się taki napój z prawdziwej herbaty czarnej, zielonej lub białej. Jeżeli mamy mieszankę owoców, ziół albo rooibosa, możemy zaparzyć to w ciągu 5-10 minut, wyjąć fusy, schłodzić w temperaturze pokojowej, wstawić do lodówki i właściwie herbata jest gotowa ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Julia Popcowa, ekspert Ahmad Tea.

Przed podaniem takiego napoju należy wsypać do szklanki lub dzbanka lód, dodatki takie jak cytryna lub świeże liście mięty oraz cukier do smaku. Osoby dbające o linię mogą zastąpić cukier znacznie mniej kaloryczną stewią lub miodem. Aby zachować zdrowotne właściwości miodu, należy dodać go do herbaty już po jej przestudzeniu.

Przygotowując herbatę mrożoną z prawdziwej herbaty zielonej lub czarnej, należy natomiast zastosować zupełnie inny przepis. Herbata, która długo stoi wydziela bowiem wiele związków szkodliwych dla ludzkiego organizmu, m.in. substancje rakotwórcze. Najpierw należy więc zaparzyć herbatę w dzbanku w tradycyjny sposób. Parzenie nie powinno trwać dłużej niż 3 minuty.

‒ W szklance przygotowujemy podwójną porcję lodu, możemy wrzucić różne dodatki: cytrynę, miętę, jakieś przyprawy czy korzenie, cukier, syrop z agawy, miód lub syrop klonowy, jeżeli lubimy to na słodko. I wtedy na tę podwójną porcję lodu wylewamy gorący napój, który schłodzi się automatycznie i będziemy mieli mrożoną herbatę, która będzie bardzo zdrowa i zachowa swoje właściwości, tylko będzie podana na zimno ‒ mówi Julia Popcowa.

Samodzielne przygotowywanie mrożonej herbaty wymaga trochę czasu, nie jest jednak trudne. Sprzyja natomiast zachowaniu szczupłej sylwetki i zdrowia. Naturalna herbata, zwłaszcza zielona, zawiera polifenole, czyli przeciwutleniacze chroniące organizm ludzki przed działaniem wolnym rodników. Zmniejszają też ryzyko rozwoju miażdżycy. Zdaniem niektórych naukowców przeciwutleniacze zawarte w zielone herbacie mają też działanie przeciwnowotworowe.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria Lifestyle

Author: admin

Share This Post On